Часті питання про упаковку та її замовлення
Підготовка, дизайн упаковки
Що робити, якщо немає дизайн-макету, але я знаю, що мені потрібно?
Зателефонуйте нам. Ми спробуємо розв’язати цю проблему.
Текст в кривих. Що це означає?
Це коли текст переведений у векторний формат. Він перестає бути текстом і стає набором геометричних фігур, які неможливо редагувати, як звичайний текст. Наприклад, якщо ви побажаєте змінити шрифт. Якщо текст вже переведений у векторний формат, це буде неможливо зробити.
Що таке 4+0, 1+0 та подібне?
У поліграфії таким чином заведено позначати кількість фарб, яке буде нанесено на папір (або будь-яку іншу поверхню).
Цифри після знака «+» означають те ж саме, тільки показує, що фарба буде нанесена на зворотну сторону паперу. Тобто 4+0 означає чотири фарби буде нанесено на одну сторону паперу і нуль на зворотну, а 4+4 це нанесення чотирьох фарб на обох сторонах паперу. Чому дуже часто ми бачимо саме цифру 4? Будь-яка повнокольорова картинка, фотографія формується з чотирьох базових фарб. Є варіанти, коли картинка складається всього лише з однієї фарби з одного боку, тоді технічне завдання на друк подається в такому вигляді 1+0.
Що значить друк в CMYK?
Як ми вже говорили, будь-який відтінок на папері можна відтворити за допомогою чотирьох базових фарб — це Cyan – блакитний, Magenta – пурпурний, Yellow – жовтий, BlacK – чорний. Абревіатура CMYK складається з трьох великих і однієї останньої літери назв цих базових квітів. Бувають випадки, коли відтінок неможливо передати за допомогою цих фарб, тоді рішенням може стати друк сумішевими фарбами, до складу яких можуть входити, наприклад, білила або металізовані компоненти (срібло, бронза). Такі відтінки можна вибрати в каталозі Pantone, де кожен відтінок має свій номер.
Що таке крейдований папір?
Папір, як відомо, у своїй основі складається з целюлозного волокна. Якщо подивитися на поверхню паперового аркуша, то він схожий на спресовану стружку. Коли фарба потрапляє на таку поверхню, то вона частково проникає між волокнами, просочуючись всередину і відтінок друку стає більш тьмяним. Це відбувається тому, що частково фарба вже не на поверхні, а всередині паперу. Щоб уникнути такого ефекту, верхній шар паперу як би «штукатурять», тобто крейдують. Надають поверхні щільності, щоб фарба не проникала всередину волокон. Такий папір називається крейдований. Як правило, друкований відбиток на такому папері має більш яскравий, соковитий вид, ніж на звичайному. Найчастіше, наприклад, якщо друкувати яскраво червоний колір по поверхні звичайного паперу, він після висихання стає тьмяним морквяним.
Що таке трафаретний друк?
Нанести фарбу на папір можна різними способами. Відповідно, і технології для цього розроблені різні, в залежності від вимог. Трафаретний друк — це одна з технологій. У слові «трафаретний» вже закладена суть цієї технології. На спеціальну рамку з натягнутою синтетичною сіткою наноситься спеціальний хімічний склад, який при дії ультрафіолетових променів стає трафаретом. І далі за допомогою цього трафарету фарби наносяться на паперовий пакет або коробку. Таким способом можна отримувати відбиток з дуже яскравими кольорами та практично на будь-яких поверхнях (пластик, дерево, папір, плівка). Технологія дорога і не підходить для високотиражного виробництва.
Паперові пакети
Які бувають види пакетів?
Паперові пакети можна умовно розділити на 2 категорії:
- які захищені полімерним шаром — ламіновані
- незахищені — як правило це пакети з дизайнерського паперу і крафт-паперу.
Звичайно ж такий розподіл дуже простий. Можна розділити пакети за розмірами, призначенням, способом виконання ручок (шнур, стрічка, папір), але це більше вже залежить від вашої фантазії та тієї мети, заради якої ви створюєте цей пакет.
Що таке крафт-пакет?
Крафт-пакет — це пакет, виготовлений з крафт-паперу. Є помилкова думка, що крафт-папір — це матеріал з вторинної сировини (переробленої вдруге). Це не так.
Основна відмінність крафт-паперу від звичайної, наприклад, офсетного, це те, що він оброблений спеціальним просоченням, яка робить його більш зносостійким.
Часто виробники позиціонують свою продукцію, як ту, що зроблена з крафт-паперу, при цьому використовують звичайну обгортковий папір із вторинної сировини. Ці матеріали дуже схожі на вигляд один на одного, але дуже відрізняються за своїми характеристиками та вартістю. Крафт-папір не може бути дешевим, він не виробляється в Україні, а значить і продукція з такого паперу теж не може бути «бюджетною».
Як підібрати розмір пакета?
Найпростіший спосіб вибрати розмір пакета — це поміряти геометричні розміри предмета, який ви будете класти в нього і додати по пару сантиметрів на кожну сторону.
Наприклад, якщо ви хочете покласти в пакет коробку 40 * 30 * 20 см, то розмір пакета повинен бути 42 * 32 * 22 см.
При цьому потрібно пам’ятати, що не завжди обраний вами розмір є в наявності, а його індивідуальне виготовлення тягне за собою додаткові витрати.
Можна, слідуючи простою логікою, думати, що, якщо пакет на 2 см менше, значить він буде трохи дешевше. Але, так не завжди. Папір має стандартні розміри, за які ви так чи інакше платите. Якщо пакет поміщається в геометричні розміри листа, то менший розмір пакета означає більше відходів на аркуші. Попросту зайве відрізається і викидається.
Буває навпаки, коли вам потрібно всього на 1 см пакет ширше або вище, а він вже не поміщається в стандартний розмір листа, тоді щоб зробити такий пакет ми беремо НЕ смужку паперу в 1 см, а цілий додатковий аркуш паперу, а потім більшу частину відрізаємо і викидаємо. Ось чому іноді пакети з різницею в пару сантиметрів так сильно можуть відрізнятися за ціною.
Пакети з якими параметрами дизайну краще замовити (колір крафту, вид ручок і т. д.)?
При виборі дизайну слід пам’ятати, що не все, що можна намалювати у графічному редакторі, можна реалізувати на папері. Наприклад, коли ви проєктуєте макет, то колірна модель, в якій ви працюєте це RGB. Кольори яскраві, соковиті, тому що екран підсвічується. На папері немає такого ефекту, він не підсвічується зі зворотного боку. Ви повинні розуміти, то що ви бачите на екрані може бути не зовсім схоже на фінальний друкований відбиток. Для того, щоб зрозуміти, як це буде виглядати у реальності, можна перед запуском тиражу в виробництво видрукувати тестовий зразок. Це, звичайно, додаткові витрати, але, якщо вам принципово важливо розуміти, як точно буде виглядати картинка на папері — така можливість є.
Є й інші моменти, на які варто звернути увагу. Наприклад, коли пакет дуже великий, він склеюється з двох половинок аркуша. Якщо є елементи логотипа або текст, який потрапляє на стик двох аркушів, в цьому місці може бути зсув малюнка, а його точне сполучення тягне за собою збільшення витрат на виробництво такого пакета.
Також, слід враховувати, що якщо ви вибираєте матеріал «бурий крафт», то колір картинки при друку буде змінений, наприклад, червоний колір стане коричневим, а білий бежевим. Винятком буде чорний колір і металізовані фарби (срібло, бронза).
Як визначитися з міцністю пакета?
Найслабше місце в паперовому пакеті — його ручки. Чим міцніше зміцнення, тим надійніше пакет. Часто клієнти просять зміцнити ручку люверсом (це металевий ободок навколо отвору), але це не додає надійності, а лише змінює естетичний вигляд пакета. Рішенням може бути зміцнення ручки більш щільним картоном. Також, в плані міцності, добре себе зарекомендували пакети з вклеєною стрічкою. Якщо її вклеювати правильно, дотримуючись технологію.
Слід звернути увагу, що ламіновані пакети краще витримують вологу, оскільки верхній шар, що захищає папір — це тонка плівка. Пакети з крафт-паперу або дизайнерського паперу значно поступаються ламінованим в цих характеристиках. В цілому, звичайний паперовий пакет сміливо витримає 2-3 кг.
Що значить ламіновані пакети?
Ламінований пакет — це пакет, виготовлений з паперу, на який перед складанням додають полімерну плівку. Її товщина, як правило, близько 25 мікронів. Вона не пропускає вологу і додає додаткову міцність пакета. Плівка може бути з матовою і глянцевою поверхнею. Слід врахувати, що шар плівки кладеться поверх друку і якщо ви вибрали матову поверхню, то всі елементи, які мали блиск до ламінації, стануть матовими після, і навпаки глянсова поверхня плівки дасть блиск зображенню після пресовки.
Яке мінімальне замовлення?
Є проста залежність вартості від кількості виробів, який ви замовляєте. Чим менше тираж, тим більше ціна і навпаки. Уявіть, що вам потрібно зробити один стілець. Що для цього потрібно? Як мінімум пила і дерево. Скільки буде коштувати стілець? Вартість пили й дерева. Якби вам потрібно було зробити сто стільців, то для цього все одно потрібна була б одна пила і вартість стільця відразу ж значно знизилася. Так і з паперовими пакетами. Є в технологічному циклі виробництва ряд операцій, яких не уникнути незалежно від того 10 пакетів або тисяча. Наприклад, щоб надрукувати тираж офсетним способом потрібно 200 листів на «розкочування». Якщо ваш тираж 10 пакетів, то ми для друку використовуємо 210 аркушів, якщо їх тисяча, тоді ми використовуємо 1200 листів. Незалежно від того, який тираж ми друкуємо, ми все-одно використовуємо ці 200 аркушів, які йдуть на так звані «технічні потреби». Тобто тираж дуже істотно впливає на формування вартості одного пакету і може збільшувати або зменшувати його в десятки разів!
Які терміни виробництва пакетів?
Як правило, мінімальні терміни, за які можна отримати готовий тираж — це від 3-х днів та до 2 місяців (за великої складності або обсязі). Також, для клієнтів, які не можуть собі дозволити чекати навіть 3 дні, є готові рішення (готові пакети та коробочки на нашому складі). Ми вибрали найпопулярніші розміри й кольори та заздалегідь зібрали пакети в достатній кількості, щоб він вийшов недорогим і задовольняв вашим потребам. Таким чином, ви можете оплатити й в цей же день забрати потрібну вам продукцію.
Коробки та інша упаковка
Для чого можна використовувати картонні коробочки?
Дуже часто картонні коробочки використовуються для упаковки аксесуарів, нижньої білизни, «хенд-мейд» виробів, біжутерії. Можливе використання для харчових продуктів, але тільки в разі, коли продукти вже упаковані з урахуванням санітарних норм. Картон, з якого виготовлені коробки не призначений для харчових продуктів.
Як правильно вибрати конструкцію коробки?
Конструктив коробки повинен бути перш за все практичним. Коробка повинна легко збиратися, відкриватися, замки міцно триматися.
На які ще особливості звертати увагу?
При виборі коробки слід звернути увагу на те, як далі вона буде використовуватися. Чи потрапить вона відразу в руки клієнту або буде транспортуватися в інше місто?
На скільки міцною вона повинна бути?
Чи несе ця коробка функцію захисту від пошкодження або її основне завдання — це «продати» товар. Відповівши собі на ці питання, можна підбирати найбільш відповідний матеріал та конструктив коробочки.
Що значить коробка з дизайнерського картону?
Коробка з дизайнерського картону нічим не відрізняється від будь-якої іншої коробки, за винятком того, що дизайнерський картон представлений в дуже широкій колірній гамі та з різними фактурами. Таким чином, ви можете отримати оригінальну упаковку, виділивши особливим чином ваш товар. Але, слід пам’ятати, що ціна дизайнерських картонів значно вище і їх використання повинно бути ретельно продуманим і доцільним, оскільки виготовлення таких коробок може значно збільшити ваш бюджет на упаковку.
Що таке «коробка з шубером»?
Коробка з шубером — це коробка, яка має такий конструктив, при якому вона відкривається як сірникову коробку. Є основа і шубер, який закриває цю основу з усіх чотирьох сторін.
Що таке «коробка кришка-дно»?
Конструктив коробки типу «кришка-дно» складається з двох деталей. Основа, в яку кладеться виріб тобто «дно» і «кришка», яка накриває цю основу. Обидві деталі коробки формуються окремо, при цьому геометричний розмір «дна» трохи менше, а кришки — трохи більше.
Яке мінімальне замовлення?
З коробками, як і з паперовими пакетами, ситуація схожа. Чим більше тираж, тим менше вартість. Тому при виборі коробочки слід це враховувати. Якщо вас цікавить всього 10 коробочок, то розмір, колір і конструктив слід вибирати з готових, представлених в нашому магазині. Якщо мова йде про тираж більше тисячі, то ваші можливості значно зростають, оскільки ви зможете підібрати індивідуальний конструктив і колір, і це меншою мірою позначиться на її вартості, як якби це був маленький тираж.
Які терміни виробництва коробок?
В середньому, проста коробочка виготовляється за 3-5 днів якщо є готові конструктиви та до 10 днів, якщо проєкт робиться з нульового циклу.
Післядрукарські процеси
Що таке люверс?
Люверс — це металева деталь, яка встановлюється в отвір пакета, для того, щоб надати йому особливо естетичний вигляд. Вони бувають різних кольорів, але найбільш ходовими кольорами є срібло, золото і чорний. Діаметр, який використовується в пакетах — це 5,5 мм.
Що значить попередня біговка? Навіщо вона?
Для того, щоб пакет мав чіткі геометричні розміри при складанні, на поверхні паперу продавлюються за допомогою штанц-форми й преса канавки, які називаються «бігами». Тому, цей процес називається біговкою. Коли лист згинається при складанні, то він перегинається саме по лініях біговки, тому що в цьому місці вже поламана структура паперу. Деякі виробники збирають пакети ігноруючи цей технологічний процес — це неминуче відбивається на естетичному вигляді пакета, особливо коли мова йде про щільні матеріали.
Що таке вибірковий УФ-лак?
Вибіркове УФ-лакування здійснюється за допомогою спеціального лаку, який твердне під дією УльтраФіолетових променів, тому він і називається УФ-лак. З його допомогою можна отримати додатковий естетичний ефект на пакеті. Можна на матовій поверхні виділити глянсовим лаком якісь елементи дизайну. Але, слід пам’ятати, що лак на ламінованому пакеті тримається недостатньо міцно, оскільки плівка, на якому тримається лак сама по собі інертна. Так що, з часом, він може дряпатися і відколюватися.
Що таке «тиснення фольгою»?
Деяких естетичних ефектів можна досягти за допомогою тиснення фольгою. Металізована плівка з допомогою заздалегідь виготовленого магнієвого кліше під температурою і тиском на спеціальному пресі переноситься на поверхню пакета.
Особливість цієї технології полягає в тому, що кліше, яке використовується у виробництві при маленьких тиражах може значно збільшити вартість кінцевого продукту, але може використовуватися при виробництві наступних тиражів.
Що значить «конгревне тиснення»?
Конгревне тиснення — це технологія, дуже схожа на «тиснення фольгою». Точно так же виготовляється кліше і на зворотньому боці паперу з його допомогою видавлюється папір, яка повторює заданий контур. Наприклад, якщо зробити конгревне тиснення по віддрукованим буквам, то на виробі вони будуть виглядати об’ємно.
Організаційні питання. Замовлення, оплата та доставка
Яка схема оплати замовлення?
Для того, щоб зробити замовлення на виготовлення паперових пакетів необхідно зробити передоплату в розмірі 70% від загальної суми замовлення. Ця сума покриває основні витрати, на матеріали, які використовуються у виготовленні вашого пакета. Решта 30% оплачуються в день відвантаження тиражу. Також, можливі деякі інші схеми, які обговорюються індивідуально при запуску тиражу.
При замовленні пакетів зі складу ви оплачуєте 100% суми й відразу отримуєте свої пакети.
Чи можлива оплата карткою?
Так, можлива. У нас в офісі є термінал, і ми можемо прийняти від вас оплату картою і ви отримаєте крім бланка замовлення ще й чек про оплату.
Як бути з доставкою замовлення?
При замовленні виготовлення пакетів доставка по Києву здійснюється безкоштовно. Це може бути наш водій або, якщо обсяг невеликий, кур’єрська доставка на таксі.
За межі Києва доставка оформляється перевізником Нова Пошта коштом клієнта. Також, можлива доставка на логістичні склади в передмісті Києва, вартість такої доставки обговорюється з клієнтом окремо.
При замовленні готової продукції через наш інтернет-магазин упаковки, ви можете вибрати спосіб доставки із запропонованих вам при оформленні замовлення.